norelem, web sitesini en iyi şekilde tasarlamak ve sürekli geliştirebilmek için çerezler kullanmaktadır. Web sitesini kullanmaya devam ederek çerez kullanımını onaylamış olursunuz. Veri gizliliği beyanımızda çerezler konusuyla ilgili ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz.Anlaştık

Zincirler ve zincir çarkları

Zincir çarkları montajdan önce her zaman aynıdır, sadece dişli tertibatları farklıdır. Zincirler, kuvvetleri aktarmak için kullanılır.
Bir zincir ile birlikte zincir çarkı, bir zincirli tahrik oluşturur. Zincir, sürtünme olmadan dişli tertibatını kavramalıdır, bu nedenle zincir çarkları, zinciri taşımak ve tahrik etmek için tam olarak uyarlanır.

Zincirler ve zincir dişlileri

Makara zincirleri:
norelem DIN ISO 606 gereğince ürün yelpazesinde çok sayıda çeşitli zincir çarkları ve zincir çarkı kasnakları bulundurmaktadır.
Makara zincirleri kulaklara göre (kavisli veya düz) veya malzemeye göre (çelik veya paslanmaz çelik) farklı olmaktadır. Makara zincirleri DIN ISO 606 uyarınca üretilmiştir. Çelikten veya paslanmaz çelikten tek bağlantı elemanları da ürün yelpazemizde bulunuyor. Çelik mafsallı zincirler arasında makara zincirleri zamandan içerisinde pazarda en büyük öneme ulaşmıştır. Çeşitli kinematik görevlerin sıkça en iyi şekilde makara zincirleriyle icra edilebilmesi buna neden olmuştur. Tahrik görevlerinin yanında makara zincirleri çekim elemanı olarak da kullanılabilir. Bunlar çalışma alanlarında nakliyat zincirleri, konveyör zincirleri ve/veya kaldırma zincirleri olarak kullanılıyor. Makara zincirleri biçim bağlantılı ve kayma olmayan kuvvet aktarımı sağlamaktadır. Dolayısıyla sabit aktarma oranları mümkündür. Makara zincirleri ön gerilimsiz çalışmaktadır ve bu nedenle çok az yatak yükü oluşmaktadır. İki zincir çarklı bir zincir tahrikinde dönüş yönü her zaman aynı kalmaktadır. İkiden fazla zincir çarkı bulunan zincir tahrikinde aynı veya farklı dönüş yönleri, kolay ve ekonomik şekilde oluşturulmaktadır. Zincir hızlarının 20 m/s değerine kadar ve bazı durumlarda bunun üzerine çıkılabilmesi mümkündür. Zincir çarkı tahrikinin etki derecesi iyi yağlandığında, normal işletim koşullarında ve tam yük altında yaklaşık %98'dir. Zincirler bayağı kolay kısaltılabilir veya uzatılabilirler ve ayrıca kirlenmelere veya çevre ortamındaki sıcaklık etkilerine karşı çok dayanıklıdır. Otomobil teknolojisinde makara zincirleri örneğin bir eksantrik mili tahrik etmek için kullanılır. Bisikletlerle de zincirler genelde dişli olarak kullanılmaktadır.
Makara zincirleriyle birlikte tahrik zincir çarkları makine mühendisliğinde sıkça kullanılan yapı birimleridir. Özellikle büyük güç sarf etmeyerek, çok büyük güçlerin aktarımının mümkün olması sayesindedir. Zincir çarkları, zincir hatları sayısı dolayısıyla farklı olmaktadır. norelem'de sadece sıkça kullanılan tekli zincirler (Simplex) mevcuttur.
Zincir çarklarının diş düzeni standartlaştırılmıştır. norelem sadece güncel DIN ISO 606 standartına göre üretilmiş olan zincir çarkları satıyor. Bu standart, belirli boyutların değişmeyeceğini ve yıpranmaya karşı dayanıklılık derecesini de mühendise garanti etmektedir. Dolayısıyla müşteriye zincir ve zincir çarkından meydana gelen tahrik biriminin en iyi biçimde iç içe gireceği faydası sağlanmaktadır.
Zincir çarkları ve zincir çarkı kasnakları
Mühendis doğru zincirin seçiminde aşağıda belirtilenleri dikkate almalıdır: - aktarılacak güç - en küçük zincir çarkının devir sayısı - işletim koşulları. Bu koşullar dikkate alınarak uygun zincir / uygun zincir çarkı seçilebilir. Bir zincir çarkında en azından 17 dişin olması tavsiye edilmektedir. Bu durum elbette ilişkin yüklemelere bağımlıdır. Yüklenme yüksek olduğunda, daha küçük olan zincir çarkı en az 21 dişe sahip olmalı ve uygulamaya göre sertleştirilmiş de olmalıdır. Çalışma alanlarında sıkça ikiye bölünmeyen diş sayısı rakamları tercih edilmektedir (17, 19, 21, 23, 38, 57, 95). Mil mesafesi çoğu durumlarda zincir parçasının 30-60 katı arasında olmaktadır, lakin genel olarak serbestçe seçilebilir. Zincirin en küçük çarkında dolanma açısının en az 120° olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca, zincir çarklarının hizalı ve milin çarka paralel yürümesi önemlidir. Zincir çarkının üstüne kolayca takılan bağlama elemanı, montajın kolay olmasını sağlar. Daha sonra zincir gevşekliğinin, aks mesafesinin %1 - 2 oranında olmasına dikkat edilmelidir. Zincir %3'ten fazla uzadığında, değiştirilmesi önerilir.
Her bir zincire düzenli biçimde bakılması, zincir çarkı dişlisinin maksimum ömür uzunluğunu garanti eder. norelem'in zincirleri korozyona karşı korumalıdır ve işletime alınmadan önce mutlaka yağlanmalıdır. Bakım verilmesi ve yağlama düzenli aralıklarla gerçekleştirildiğinde, 15 000 saatlik bir işletim süresine ulaşılması mümkündür. Aktarılması istenen güce göre farklı yağlama türleri tavsiye edilir.

Yağlamak için koyu gresler ve yağlar uygun değildir. Bunlar çok katıdır ve sıkça zincirin içine giremiyor (akmazlık). Sıcaklığa bağlı olarak bilinen SAE viskozite sınıflarına ait farklı yağlama yağları kullanılmalıdır.

Düşük ısılarda (-5°C ilâ +25°C) SAE 30 uygundur.
Orta ısılarda (+25°C ilâ +45°C) SAE 40 uygundur.
Yüksek ısılarda (+45°C ilâ +65°C) SAE 50 uygundur.

Benim norelemE-postaŞifre
Alışveriş sepeti
Ürün sayısı: 0
Toplam: 0,00 
göster
Hızlı sipariş / Stok durumunu kontrol etDoğrudan ürün siparişi verin veya stok durumunu kontrol edin.göster
Geri aramaSorularınız var mı? Sizi geri arayacağız.göster
Türkiye
Site haritası Yazdır Tavsiye et Haber bülteni Top
Copyright © 2020 norelem. Tüm hakları saklıdır. Telefon +49 (0) 71 45/206-44 - 45 · Faks +49 (0) 71 45/206-83